A 9-a ediţie al festivalului internaţional de film fantastic de la Braşov, Dracula Film Festival, ce va avea loc în perioada 13-17 octombrie, se anunţă a fi, în pofida contextului neprielnic, una foarte bogată în evenimente cinematografice, premiere europene, Q&A-uri cu autori ai filmelor, workshop-uri şi mese rotunde.

Dracula Film Festival programează și o serie de proiecţii ce au un caracter special, în primul rând avanpremierele de gală a două blockbustere care vor ajunge şi la noi în multiplexuri, HALLOWEEN KILLS, cel mai recent film din saga lui Michael Myers creată de John Carpenter, şi LAST NIGHT IN SOHO, drama horror cu Anya Taylor-Joy, ultima realizare al originalului cineast Edgar Wright, autorul lui Baby DriverShaun of The Dead şi Hot Fuzz. Filmele vor fi proiectate la CINEMA ONE din Brașov la Gala de Deschidere a Festivaluluiși respectiv la Gala de Decernare a Premiilor Dracula Film Festival.

Cu peste 2500 de noi producţii cinematografice din aproape 100 de ţări înscrise în competiţiile destinate scurt şi lungmetrajelor, cea de-a noua ediţie a festivalului internaţional de film fantastic Dracula de la Braşov se anunţă anul acesta deosebit de bogată în evenimente, membrii juriilor având o misiune dificilă în a alege recipienţii trofeelor dintr-o selecţie ce reflectă varietatea formelor de expresie ale fanteziei adulte, de la comedie neagră la film experimental şi documentar, de la Thriller sau Neo-Noir până la SF şi Horror. 

Producţii din Etiopia, SUA, Rusia, Portugalia, Argentina, Germania, Ecuador, Spania și China au fost selecţionate în competiţia de lungmetraj a celei de-a noua ediţii a a festivalului, competiție în care filmul câștigător va primi marele premiu DRACULA TROPHY.

Cele 10 filme selectate în competiția de lungmetraj sunt: 

A SAVANNAH HAUNTING (SUA, 2021, r: William Mark McCullough) 

Horror supranatural slow-burn bazat pe fapte reale (experienţe trăite de scenarist/regizor), filmat chiar în casa din ‘Deep South’ în care s-au întâmplat evenimentele. Un tânăr cuplu cu doi copii, tarat de moartea brutală în California al celui de-al treilea, se vede distrus odată cu relocarea şi mutarea într-o casă izolată din mijlocul pădurii. Filmul abordează inclusiv teme tipic “sudiste” (istoria sclavagismului, tradiţiile voodoo etc) într-o cheie modernă.

ANNULAR ECLIPSE (China, 2021, r: Chi Zhang) 

Action-Thriller SF realizat extrem de spectaculos în baza vocabularului estetic Cyberpunk. Anul 2030. Tehnologia transplantului de memorie s-a perfecţionat iar umanitatea aspiră la nemurire. În căutarea refacerii propriului bagaj de amintiri, acum fragmentate de un accident (sau experiment), un asasin de profesie reuşeşte să distrugă tehnologia, date fiind obiectivele reale pentru care a fost creată de fantomatica organizaţie “Father”. 

INFINITE SEA (Portugalia, 2021, r: Carlos Amaral) 

Într-o realitate alternativă în care se desfăşoară exodul speciei umane spre alte planete, rămas printre puţinii locuitori ai Pământului, hackerul Pedro perseverează în a încerca să pătrundă în sistemul agenţiei spaţiale pentru a-şi urma visul de a pleca în cosmos. Întâlnirea cu Eva (Maria Leite, actriţă cunoscută publicului român din Traducătorii) îl va face să îşi privească existenţa din altă perspectivă. SF meditativ cu subtext filosofic.

DAWN BREAKS BEHIND THE EYES (Germania, 2021, r: Kevin Kopacka) 

Horror caleidoscopic în maniera esteticii filmelor de gen italiene din anii ’70, deferent faţă de Mario Bava & Co., dar şi cu un clin d’oeil la adresa lui Jean Rollin sau R.W. Fassbinder. Un cuplu (soţ autoritar şi irascibil, soţie obedientă şi nefericită) îşi petrece noaptea într-un conac decrepit, primit moştenire. Doar că timpul dobândeşte alte caracteristici în acest inovativ regal vizual gotic psihedelic, inclusiv prin OST-ul original.

ON THE 3RD DAY (Argentina, 2021, r: Daniel de La Vega) 

Thriller Horror/Fantastic regizat de Daniel de la Vega (White CoffinNecrophobia). Trei zile după un accident de maşină în care se afla împreună cu fiul său, acum dispărut, o femeie (Marina Anghilera) nu îşi mai aminteşte nimic din dramatica întâmplare. Dezorientată, mama caută indicii pentru a-şi recompune amintirile, descoperă similitudini cu alte cazuri în arhiva poliţiei iar quest-ul o duce spre întâlnirea cu un fanatic religios care ar putea fi un criminal în serie.

NIGHT CALLER (SUA, 2021, r: Chad Ferrin) 

Chiller semnat de Chad Ferrin, autorul lui The Deep Ones. Intrată în contact cu un serial killer, o clarvăzătoare autentică şi nu una ‘fake’ (Susan Priver – Serving Up Richard) de la un call center de astrologi şi prezicătoare, “vede” crimele acestuia înainte de a fi comise şi ajunge fără voie târâtă într-un joc de-a şoarecele şi pisica, ajutată fiind doar de o colegă (Bai Ling – The CrowCrank: High Voltage) şi de tatăl ei invalid. În distribuţie: Steve Railsback (Helter Skelter), Lew Temple (The Devil’s Rejects) etc. 

SUPERNO (Etiopia, 2021, r: Abel Mekasha) 

Film experimental inspirat ca premisă de inseparabilitatea cuantică, dar care nu este un SF standard ci un Fantasy-Thriller psihologic despre individualităţile privite ca particule, ale căror efecte se simt asupra celorlalte chiar dacă acestea se află la mare distantă. O persoană este închisă singură într-un mediu perfect izolat, crede că este răpită dar nu e întrutotul adevărat, cu doar un telefon ca mjloc de comunicare cu celelalte fiinţe, naturale sau supranaturale.

CURSED LAND. FATE (Federaţia Rusă, r: Stepan Burnashev) 

Slow-burn Folk-Horror cu o tânără orăşeancă în căutarea mamei dispărute, ajunsă în cătunul ei natal, unde descoperă că aceasta este în viaţă dar înfricoşată de obiceiurile locale ţinând de folclorul regiunii Iacuţia, legat de răul care ameninţă să invadeze lumea. Obligată să rămână un timp în sălbăticia siberiană alături de mamă, fata se vede la rândul ei pusă în pericol de spiritele rele şi imersează în universul ritualurilor şi credinţelor ancestrale.

THE WINTER HUNGER (Spania, 2021, r: Álvaro García Gutiérrez) 

Horror apocaliptic al unui cineast multipremiat pentru scurtmetrajele sale. O mutaţie a virusului turbării provoacă o pandemie în faţa căreia, în doar trei luni, întreaga omenire se declară înfrântă. Puţinii supravieţuitori se regăsesc departe de zonele suprapopulate, fără electricitate, comunicaţii sau protecţie din partea autorităţilor. Se apropie iarna şi pericolul cel mai mare vine din partea propriilor semeni şi nu a persoanelor infectate, ce nu mai acţionează raţional.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.